Kúpna sila seniorov


Nakupovanie je súčasťou nášho života, patrí k nemu už ako voda a vzduch. Naše poštové schránky sú plné lákadiel vo forme farebných letákov, ktoré nás tiahnu do obchodných centier. Supermarkety sa predháňajú s čo najširšou ponukou produktov a zliav. Niekedy máme problém, ktorému obchodníkovi dať prednosť. Občas môžu rozhodovať aj malé detaily.
dřevěné košíky
Väčšina ľudí v dôchodkovom veku naháňa zľavy skoro všade, kde sa dá. Takže v dňoch, kedy je akcia, obchádzajú obchody a nakupujú a nakupujú. Niekedy si hovorím, kde na to berú vlastne čas a chuť. Mne stačí najbližšie väčšie stredisko, kde si vyberiem všetko, čo potrebujem a rýchlo preč.
Väčšine zákazníkov ale už nestačia len obyčajné veci dennej spotreby, ale túžia po kultúrnom vyžití a ďalších službách, ktorá ponúkajú aj veľké nákupné centrá. Dôležité je sociálne zázemie, predsa len väčšina seniorov si často potrebuje odskočiť, ale poteší ich aj útulná kaviareň, kde si môžu odložiť veľké nákupné tašky a v pokoji posedieť s priateľom alebo priateľkou pri kávičke, ktorú tu náhodou stretli a normálne sa nevídame.

Našej populácii pribúdajú roky
Preto by mali obchodníci reagovať na zmeny správania svojich klientov. Podľa denníka the Gauardian budú v roku 2050 ich portfólio tvoriť najmä seniori vo veku 65 rokov a viac. U nás to bude dokonca tretina populácie.
Obchod Asda v britskom Manchestri preto prišiel s nápadom takzvané „tiché hodinky“. Ľudia si môžu vyberať tovar za tónov tichej hudby bez akýchkoľvek rušivých elementov a obvyklej kakofónie okolo.

Väčšina starších ľudí je zvyknutá vstávať, ako sa hovorí, so sliepkami, takže sú v obchodoch medzi prvými už pri ich otváraní. Všetci sme totiž zaťažení nadmerným hlukom, ktorým sa niekedy obklopujeme aj doma. Skúsme na chvíľu u všetkých elektronických zariadení vypnúť zvuk a relaxovať, uvidíte ako sa nám uľaví. Ďalších osem obchodníkov plánuje vyskúšať to isté.
Väčšina miest sa premenila v takmer peklo.

Ulice sú preľudnené, všade okolo burácajú motory a oslepujúci svetlo nás bodá do očí. Človeku sa niekedy ani nechce vstávať z postele. Vôbec sa nečudujem, že väčšina mužov neznáša, keď dostanú do ruky zoznam potravín, ktoré majú zohnať.

Napríklad v Berlíne myslia veľa na svojich starších spoluobčanov. Budujú pokojné a odpočinkové zóny s dostatočným množstvom toaliet. Plánujú rozširovanie chodníkov, zmeny na križovatkách a ľahšie vstupy do prostriedkov hromadnej dopravy.
zelenina v košíkách
Mali by sme myslieť na to, že všetci raz zostarneme a budeme sa snažiť byť čo najdlhšie samostatní. Budeme musieť do detailov plánovať naše cesty, aby sme ich zvládli. Bohužiaľ v praxi na to najmä naše mestá a radnice v nich nemyslia. Verím, že sa dočkáme čoskoro priaznivých zmien.

Kúpna sila seniorov
Ohodnoťte příspěvek
Article By :