Bolesti kĺbov


Nepríjemné bolesti klbov vedia potrápiť náš každodenný život. Akákoľvek bolesť dokáže život znepríjemniť a niekto ju zvláda lepšie a niekto je voči bolesti o niečo odolnejší. Avšak či sa už jedná o bolesti kĺbov, kolien, zubov či bolesť hlavy je nevyhnutné riešiť jej príčinu. Bolesti kĺbov sa dajú napríklad zmierniť vhodnou a vyváženou stravou. Chcete vedieť čo je vhodné zaradiť do Vášho jedálnička? Odpoveď sa dozviete v nasledujúcich riadkoch.

 masáž

Potraviny, ktoré sú vhodné proti bolesti kĺbov

Do svojho jedálnička je vhodné zaradiť tieto druhy výživných látok a potravín:
 

  • Omega 3 mastné kyseliny– dokážu zmierniť bolesť a liečiť zápal. Omega 3 mastné kyseliny sa nachádzajú napríklad v morských rybách akými sú napríklad losos, makrela, tuniak či sardinky. Rybací tuk je výdatný zdroj mastných kyselín a vynikajúco pôsobí na kĺby. Omega 3 mastné kyseliny sú dostupné aj v rôznych tabletách či olejoch.

 

  • Ovocie a zelenina– sú rozhodne nevyhnutné potraviny, ktoré je potrebné mať vo vyváženom jedálničku. Ovocie a zelenina obsahuje mnoho potrebných antioxidantov, vitamínov (A, C a E) a minerálov, ktoré priaznivo pôsobia na ľudský organizmus. Preto dokážu zmierniť nielen bolesti kĺbov a kolien, ale tiež napríklad pôsobia na zdravšie črevá či sviežejšiu pleť. Pritom akýkoľvek druh ovocia a zeleniny je vhodný, nezáleží teda či zvolíte paradajky, uhorku, šaláty, avokádo, fazuľu, kapustu či kel. Z ovocia siahnite po jablkách, malinách, čučoriedkach, marhuliach či exotickom ovocí.

 

  • Kolagén a selén– proti bolesti kĺbov sú tieto dve látky ideálne. Napríklad kolagén je bielkovina, ktorá je základnou stavebnou látkou chrupaviek. Selén nájdete napríklad v obilninách, vajciach, celozrnnom pečive alebo v mäkkýšoch. Kolagén sa nachádza napríklad v huspenine či domácich vývaroch. Selén a kolagén tvoria zložky aj rôznych výživových doplnkov, ktoré priaznivo pôsobia proti bolesti kĺbov tým, že ich dostatočne vyživujú a hydratujú.

 

  • Tekutiny – dostatočný príjem tekutín je tiež veľmi nevyhnutný. S vodou sa z tela vylučujú všetky škodlivé látky. Denný príjem vody pre dospelého človeka je približne 2,5 litra vody. Avšak toto množstvo je samozrejme individuálne a ľudia s väčšou fyzickou námahou by mali vypiť ešte viac tekutín. Vhodnými tekutinami sú obyčajná voda alebo bylinkové čaje.

 léky

S kvalitnou a vyváženou stravou sa dá docieliť aj úbytok telesnej váhy, čo môže byť tiež priaznivé voči viacerým chorobám. Proti bolesti kĺbov pomáha tiež kvalitný matrac, vhodná obuv, pravidelný oddych a výživové doplnky. Na internetovej stránke www.dacompharma.sk nájdete rôzne výživové doplnky, gély a krémy, ktoré priaznivo pôsobia proti bolestiam kĺbov, kolien a svalov.

Bolesti kĺbov
Ohodnoťte příspěvek
Article By :